کد خبر: ۲۱۶۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۴ - ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 April 2024
بانکداری ایرانی گزارش می دهد؛
بیمه نوین در سال 1402 بیش از دوبرابر سال 1401 توانست عملکرد ثبت کند و حق بیمه خود را از رقم 22 هزار میلیارد ریال به نزدیک 44هزار میلیارد ریال برساند.

بیمه نوین در سال 1402 بیش از دوبرابر سال 1401 توانست عملکرد ثبت کند و حق بیمه خود را از رقم 22 هزار میلیارد ریال به نزدیک 44هزار میلیارد ریال برساند.

به گزارش بانکداری ایرانی ، این شرکت در ابتدای سال پیش بینی کرده بود که حدود 40هزار میلیارد ریال فروش حق بیمه در سال 1402 ثبت کند که توانست با راهبردهای مناسب به نزدیک 44هزار میلیارد ریال برساند .

از طرف دیگر شرکت بیمه نوین با مدیریت مناسب و تیم اجرایی قوی موفق شدند طی عملکرد یک ماهه منتهی29 اسفند 1402 از محل فروش حق بیمه مبلغ حدود سه هزار میلیارد ریال درآمد خالص کسب کنند. که نسبت به عملکرد ۱ ماهه مشابه سال قبل ۱۵ درصد کاهش داشته است.

شرکت بیمه نوین در آخرین ماه سال ۱۴۰۲ تراز مثبت ۴۳ درصد را ثبت نموده است شرکت بیمه نوین طی عملکرد تجمیعی تراز مثبت ۶۵ درصد را ثبت کرد.

بیمه نوین در سال های اخیر تلاش کرده که به اهداف خوبی دست پیدا کند و باتوجه به شبکه فروش قوی در سراسر کشور نشان داده که رسیدن به اهداف این شرکت دور از دسترس نیست. 

به گفته مدیرعامل موفق این شرکت، بیمه نوین از سال‌های گذشته استراتژی اصلی خود را بر مبنای کسب پرتفوی بر اساس رویکرد توجه به رعایت مبانی مدیریت ریسک، ترکیب بهینه سبد پرتفوی، ایجاد محصولات بیمه‌ای جدید و ارائه خدمات بر مبنای رضایت مشتری، کیفیت و سرعت قرار داده است و با پیمودن چنین مسیری است که توانسته‌ایم تا کنون حدود هزار و هفتصد میلیارد تومان پرتفوی کسب کنیم که سهم زیادی از آن متعلق به رشته بیمه های سودده است.

اهداف راهبردی شرکت بیمه نوین که عامل موفقیت این شرکت شده عبارت از دستیابی به سودآوری پایدار، قرار گرفتن کیفیت خدمات شرکت در سطحی بالاتر از متوسط صنعت از طریق هوشمندسازی و الکترونیکی کردن فرآیندها، نگهداشت 60 درصد از مشتریان ارزش‌آفرین فعلی و جذب30 درصد بیمه‌گذاران هدف جدید، کسب حداقل امتیاز 400 در مدل EFQM ، یکی از 5 انتخاب اول حرفه‌ای‌های صنعت بیمه، ارتقای سطح بلوغ نظام مدیریت ریسک‌های شرکت درحوزه‌های بیمه‌گری، اعتباری، نقدینگی و بازار، یکی از 5 شرکت برتر صنعت در حوزه نوآوری و کسب سهم دونیم درصدی بازار.

در حال حاضر بیمه نوین با داشتن سرمایه پنج هزار میلیارد ریالی و دارایی 61 هزر و 615 میلیارد ریالی نزدیک به دو درصد از سهم بازار بیمه ایران را به خود اختصاص داده و برای رسیدن به برنامه تعریف شده شرکت یعنی رقم دو نیم درصدی کاری سخت و غیرممکنی به نظر نمی رسد.

یکی از اقدامات مثبت این شرکت بالابردن سهم بیمه زندگی در پورتفوی خودش است. تا جایی که این سهم را تا 12 درصد افزایش داده و به رقم بالاتر از پنج هزار میلیارد ریال رسانده است. در مقابل رشته های پر ریسک را کم کرده و به وضعیت مناسبی رسانده است.

علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: