کد خبر: ۲۱۶۹۴۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۲ - ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 21 April 2023
بانکداری ایرانی گزارش می دهد؛
بیمه تعاون در سالهای اخیر اقدامات زیادی در بهبود فضای کسب و کار خود انجام داده و تلاش کرده که بسترسازی مناسبی برای رشد پایدار انجام دهد و نتیجه این اقدامات در سال جاری نمایان می شود.

بیمه تعاون در سالهای اخیر اقدامات زیادی در بهبود فضای کسب و کار خود انجام داده و تلاش کرده که بسترسازی مناسبی برای رشد پایدار انجام دهد و نتیجه این اقدامات در سال جاری نمایان می شود.

به گزارش بانکداری ایرانی، بیمه تعاون پرونده سال 1402 را با نسبت خسارت 54 درصدی بست و در سال ۱۴۰۲ میزان درآمد ۴۲۱ میلیارد تومانی را ثبت کرد. میزان درآمد تجمیعی که این شرکت بیمه‌ای در ۱۲ ماه گذشته به ثبت رساند در مقایسه با سال گذشته افزایش ۵۰ درصدی را تجربه کرد.

این عملکرد شرکت در سال جاری با ارائه محصولی جدید و با نگاه خاص به رضایمتمندی مشتریان شروع به کار کرد.


این شرکت در همکاری با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران،محصولی را ارائه کرد که قطعا فضای کسب و کار این شرکت را در سال جاری متحول می‌کند.

چرا که این شرکت، با امتیازات ویژه‌ای که برای این طرح در نظر گرفته، به بیمه‌گذاران این امکان را می‌دهد که با آسودگی خاطر بیشتری به آینده نگاه کنند. طرح "وامنو"، که با حضور مدیرعامل و مدیران بیمه تعاون در شهر رشت رونمایی شده، مسیر خرید بیمه‌نامه‌های "وامنو" را برای مشتریان هموار ساخته است. با این طرح، بیمه‌گذاران پس از پرداخت ۵ سال اقساط وام و سپری کردن ۱۰ سال از مدت بیمه‌نامه، می‌توانند بر اساس تصمیم خود، اندوخته خود را به صورت یکجا یا به شکل مستمری دریافت کنند. این امکان، آینده‌ای مطمئن و پایدار را برای آن‌ها تضمین می‌کند.

وضعیت این شرکت نشان می دهد که در دو سال گذشته، رشدی مداوم و پایداری داشته که در نهایت افزایش 50درصدی را رقم زده است.

 

رشد پایدار و صعود عملکردی شرکت بیمه تعاون در سال 1403


این عملکرد شرکت در پی اقدامات مفیدی بوده که رضایت مشتریان سبب تمدید این طرح در سال جاری شده است. جشنواره فروش بیمه‌های زندگی سازمان فروش بیمه تعاون که درآذر سال گذشته شروع شده بود به دلیل درخواست، تا تاریخ ١٤٠٣/٠٣/٣١ تمدید شد.

این طرح به این دلیل خاص است که بر این اساس، نمایندگان، کارگزاران و ارکان سازمان فروش می توانند جهت شرکت در این جشنواره، مطابق با دستورالعمل ابلاغی، طیف گسترده ای از بیمه نامه های زندگی را به فروش رسانده و از جوایز آن بهره مند شوند ایجاد انگیزه در شبکه فروش، افزایش سطح مشارکت در تحقق اهداف شرکت، جذب پرتفوی مناسب و همچنین افزایش سهم بازار و سودآوری از طریق جذب پرتفوی مطلوب و ماندگار از جمله اهداف برگزاری این جشنواره می باشد.

نتیجه این اقدامات در نهایت در سودسازی شرکت نمایان شده است. سود قبل از عملیات این شرکت در آذر 1402 رشدی 53درصدی داشته و سود غیرعملیاتی شرکت 108 درصد جهش کرده و در نهایت این عملکرد در سه ماهه اول سال جاری به خوبی نمایان خواهد شد.

بیمه تعاون در سه ماهه اول 1401 حدود 2886 میلیارد ریال حق بیمه فروخت . در بهار پارسال حدود 4186 میلیارد ریال تولید حق بیمه داشت که رشدی 45 درصدی بود و پیش بینی کارشناسان این است که در پایان سه ماهه سوم امسال این شرکت حدود 8000 میلیارد ریال حق بیمه تولید کند خسارتی کمتر از حد معمول خواهد داشت که رشدی بالاتر از 50 درصدی را محقق خواهد کرد. چرا که حق بیمه های تولیدی این شرکت در ماه های اخیر کمترین ریسک را داشتند  و بیش از 16 درصدی یعنی یک ششم پورتفوی این شرکت را بیمه زندگی شامل می شود که کمترین ریسک را داشته و در عین سود بهتری دارد.

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: